Eibmarkt 12 switch actuator (239€) Bara TYSKA!

Allmän information om leverantörer och produkter
Antra
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Antra » 06 feb 2015, 18:46

Hej,

Kul att det finns ett forum för KNX, som jag fattat intresse för.

Detta är Mitt första inlägg och som total nybörjare så kommer man säkert stöta på mycket problem.

Köpte på mig ett grundkit med spänningsdel,Ip-interface samt 2st 12 swich actuators enligt ovan.
Till dessa köptes 6st MDT-brytare som jag skall försöka få till en "standardprogrammering/funktion på".

Sitter nu med ETS5 lite och lägger upp detta och till min förskräckelse ser jag att enda språket som dessa
Eibmarkt är möjliga att få med på i ETS är TYSKA !?.

Velade bara informera om produkten som om du ej kan Tyska kan ställa till det vid programmering.

MVH Antra
Senast redigerad av Antra 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Videonisse » 10 feb 2015, 09:30

Välkommen! Kul att du satsar på KNX!

De brukar alltid även ha engelska. Kolla språkinställningarna i ETS5. Man väljer där önskat språk för produkter, antar du har valt svenska. Ändra till engelska o följ instruktionerna för omstart.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Antra
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Re: Eibmarkt 12 switch actuator (239€) Bara TYSKA!

Oläst inläggav Antra » 11 feb 2015, 20:00

Ha, Vidoenisse.

Helt rätt, jag hade luskat ut det själv medan jag kontaktade supporten och tänkte logga in för att skriva det här
då du också svarat.

Precis som du säger får man inte välja Svenska som"prefered language" för produkterna.
Då kunde jag välja Engelska men bara Tyska blev visualiserat, lite lustigt dock då alla andra produkter visade
preferences på just Engelska (Även de Tyska MDT-brytarna).

Nåväl, skönt man kan fördjupa sig vidare i programmeringen.

Och tack för svaret, så bra det finns de som kan rätta en nybörjare innan allt brakar åt skogen :mrgreen:
Senast redigerad av Antra 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: Eibmarkt 12 switch actuator (239€) Bara TYSKA!

Oläst inläggav Videonisse » 12 feb 2015, 22:32

Är själv nybörjare så vet hur mycket frågor som dyker upp och att tips uppskattas -:)
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Återgå till "Allmänt"