Radio-KNX med ETS5

Allmän information om leverantörer och produkter
Användarvisningsbild
StockholmM
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Radio-KNX med ETS5

Oläst inläggav StockholmM » 26 okt 2015, 21:39

Ska för första gången ge mig på trådlös KNX, har inte prövat det förut. Har intrycket att Hagers Quicklink är prisvärda och bra grejer. Men upptäckte idag att de programmeras via plugin. Och jag har förstått att man numera ska undvika produkter som kräver plugin eftersom ET5 inte är helt plugin-vänligt.

Någon som vet vilka KNX-radio-produkter som är vettiga att jobba med när man kör ETS5?

Det påstås vara en av fördelarna med ETS5 att den kan programmera KNX RF direkt, utan leverantörsprogram. Hur vet man vilka produkter som är kompatibla med den möjligheten i så fall?
Senast redigerad av StockholmM 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: Radio-KNX med ETS5

Oläst inläggav Videonisse » 27 okt 2015, 16:07

Varför skulle ETS5 inte vara "plugin-vänligt"?

Så vitt jag vet så är det samma stöd som med tidigare versioner. Sedan finns väl ngt nytt sätt som inte kräver plugin men jag har inte hittat ngn produkt som använder det ännu.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Cobra
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: Radio-KNX med ETS5

Oläst inläggav Cobra » 27 okt 2015, 22:23

Plugin och plugin!

Det finns två olika.
Det ena kräver en extern installerad plugin programvara som typ visa displayer och vissa KNX knappar mm kräver.
Där har man problem.
Men där plugginen ligger i produktdatabasen får aldrig några problem, den följer med din projektfil.
Från 2017 får inte tillverkarna av KNX produkter använda externa program för nya produkter.
Hagers Quicklink ligger deras plugin i projekt filen.
Senast redigerad av Cobra 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Återgå till "Allmänt"