ETS5 lite eller...?

Hanterar frågor kring ETS programering
MarkoV
Medlem
Medlem
Kontakt:

ETS5 lite eller...?

Oläst inläggav MarkoV » 03 jan 2018, 18:45

Hej på er!

Är det någon som vet om hur kostnadsbilden ser ut om jag köper en lite licens och skull behöva några apparater till, måste man uppgradera till full licens till fullpris eller finns det rabatter upp till full licens från lite varianten?

Jag har idag 28 apparater och lite licensen blir för liten men full licens kostar en hel del mer, idéer?

Hälsningar M
Senast redigerad av MarkoV 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Användarvisningsbild
jbr
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Re: ETS5 lite eller...?

Oläst inläggav jbr » 03 jan 2018, 20:35

Jag tycker man ska se det som en investering i huset, alltså ta smällen och uppgradera.

ETS är ju löjligt dyr men det har väl hittills inte synts några tecken på att det ska förändras...

Jag hoppade på ett gruppköp i ett tyskt forum vilket gjorde att jag åtminstone sparade några spänn.
Jag tror de kör de där gruppköpen med jämna mellanrum så det kan vara ett alternativ.
Senast redigerad av jbr 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: ETS5 lite eller...?

Oläst inläggav Videonisse » 04 jan 2018, 22:18

Gruppköpen på tyska forumet brukar köras ca 2ggr/år. Brukar ge 40 eller 50% rabatt på fullicenspriset. Har för mig att den inte går köra som uppgradering från Lite men blir ju oavsett mycket bättre pris.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Återgå till "Programering / ETS"