Flera rörelsevakter påverkar olika belysningar.

Hanterar frågor kring ETS programering
Poppe
Besökare
Besökare
Kontakt:

Flera rörelsevakter påverkar olika belysningar.

Oläst inläggav Poppe » 20 feb 2014, 11:41

Hej, konstig rubrik men ag ska försöka förklara så gott jag kan.
Jag håller på med ett KNX-projekt på jobbet, som en grundkurs innan ett större jobb i sommar. Certifierade mig för tre år sedan men har ju glömt nästan allt sen dess.
Det är så här, jag har tre rum, ett pentry, ett fikarum samt ett konferansrum. I fikarummet ska det sitta en rörelsevakt som styr två olika tändningar (en rad med led-spottar, samt ledpaneler i undertak 600x600) samt tända spottar i tak på 20% samt bel i konferansrum på 20% ca.
Sen ska det sitta rörelsevakter i pentry och konferans som tänder upp helt under 15min, händer inget på 15 min dimmras det ner i ytterligare 30 minuter. I konferansrummet ska man även kunna tvångssläcka för projektorvisning t.ex. Alla armaturer styrs med 1-10v, går det här ens att lösa?

Labbar för fullt i ETS Lite och dimmrar, tänder släcker, centralstyr och skickar kvitteringsobjekt hit och dit. Väntar på att rörelsevakterna ska komma så jag kan labba med dom också. Men lite extra input och tips är aldrig fel.

Mvh Poppe.
Senast redigerad av Poppe 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

niklasp
Besökare
Besökare
Kontakt:

Re: Flera rörelsevakter påverkar olika belysningar.

Oläst inläggav niklasp » 22 feb 2014, 10:07

Vad ska du använda för PIRar? Det är ganska avgörande då olika PIRar har olika antal block osv.
Senast redigerad av niklasp 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Poppe
Besökare
Besökare
Kontakt:

Oläst inläggav Poppe » 23 feb 2014, 16:24

Har funderat på att använda Schneiders grejer, (Argus) men det är inte så noga, har inte köpt några grejer än.
Senast redigerad av Poppe 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

mnmerlin
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav mnmerlin » 23 feb 2014, 21:05

Argus har 5 block (+ev konstantljusreglering) som du kan ställa in helt oberoende av varandra. De takmonterade är uppdelade i 4 sektioner som kan användas fritt för att styra belysningar åt olika riktningar. Det viktigaste att tänka på är placeringen. Placerar du din vakt så att rörelsen kommer rakt mot den ser den inte dig.
Senast redigerad av mnmerlin 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Återgå till "Programering / ETS"