Tips på perfekt EIB/KNX display-enhet

Frågor om Zennios produkter http://www.zennio.com
panterlo
Medlem
Medlem
Kontakt:

Tips på perfekt EIB/KNX display-enhet

Oläst inläggav panterlo » 26 feb 2009, 20:55

Hej,

Såg idag att Spanska Zennio har nyligen lanserat en display-enhet, InZennio Z38 LCD Touch Panel, som verkar vara perfekt för EIB/KNX installationer. Det är en "stor" touch-display med möjligheten att styra allt du vill, dessutom finns det inbyggd termostat, 4-kanals binäringång(OBS! NO), lösenord-skydd(för larm-anläggning) och IR-mottagare. Det som gjorde att jag reagerade var priset ! 200 EURO inkl.moms och då är själv BCU integrerad (och ingår). Jämför alltså exempelvis med Gira's SmartSensor alt. Info-Display 2 som är betydligt dyrare. En passade IR-fjärr från Zennio kostar blanka 15 EURO.

http://www.zennio.com/eng/indexeng.html

pantalla_portada.jpg
pantalla_portada.jpg (24.71 KiB) Visad 8698 gånger

Användarvisningsbild
jbr
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Re: Tips på perfekt EIB/KNX display-enhet

Oläst inläggav jbr » 27 feb 2009, 12:44

Mycket attraktivt pris om den håller vad den lovar, överväger att beställa några stycken omgående faktiskt.

Verkar som att den finns för leverans hos de tyska och engelska återförsäljarna. (vissa av Zennios produkter ska ju lanseras under våren enligt deras hemsida)

Har du sett den i verkligheten, panterlo?
Funderade på utseendet/ytskiktet på den som betecknas "Silver" (ZN1VI-TP38-S). Har inte lyckats utröna om det är plast med "metall-look" eller om det är metall...

/jbr

panterlo
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav panterlo » 27 feb 2009, 13:51

Tjena,

Grym pris om den håller vad den lovar, har kollat runt på forumena och den verkar vara väldigt stabil (om givetvis uppgraderar till nyaste firmwaren). Jag har aldrig sett den men ska ta och beställa 1 styck för att se hur bra den är. Kan återkomma med en recension ;-).... har försökt fått tag på Zennio själv för att höra om vi kan köpa in fler och sälja dem då det alltid är krångel att beställa fåtal saker via Tyska/UK hemsidor (verkar bara vara en butik som har dem online).

Tror dock att alla varianter är i plast med olika färg.

Mvh

Jens

Användarvisningsbild
jbr
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav jbr » 27 feb 2009, 14:15

panterlo skrev:
.... har försökt fått tag på Zennio själv för att höra om vi kan köpa in fler och sälja dem...

Ja det vore nå't, jag funderar på att beställa 4 enheter rakt av...

panterlo skrev:
Tror dock att alla varianter är i plast med olika färg.

Det som möjligtvis talar mot det är ju faktumet att modellen som går under benämningen "Silver" är en slant dyrare än de övriga två...

/jbr

panterlo
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav panterlo » 27 feb 2009, 20:20

Hör av mig om/och när jag får svar från Zennio, har än inte fått svar. Ska ringa dem på måndag och jaga.

Mvh

Jens

Leahcim
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Leahcim » 02 mar 2009, 19:48

Jag har fått kontakt med Juan Carlos Ciudad.
Jag är även intresserad av en enhet att testa.

/Mike

panterlo
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav panterlo » 04 mar 2009, 14:07

Mike,

Har du lyckats fått hem en enhet ? Såg ditt inlägg om programmeringen ? Annars tänkte jag höra om fler vill ha enheter då jag skulle kunna beställa ett gäng och skicka mot faktura 10 dagar. Priset är något lägre än det rekommenderade 200 EURO + moms. Vad betalade du ?

Mvh

Jens

Användarvisningsbild
jbr
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav jbr » 04 mar 2009, 15:44

panterlo skrev:
...jag höra om fler vill ha enheter då jag skulle kunna beställa ett gäng och skicka mot faktura 10 dagar. Priset är något lägre än det rekommenderade 200 EURO + moms....

Hallå, jag är i behov av ett antal brytare i min installation hemma och hade tänkt chansa lite på just denna. (Hade bestämt mig för Merten och skulle just beställa när den här manicken dök upp som en joker...)

Alltså, jag behöver direkt fyra stycken enheter rätt omgående (tror på produkten) så jag är definitivt intresserad av en sambeställning, snabbt... ;)

/jbr

Leahcim
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Leahcim » 04 mar 2009, 16:01

panterlo skrev:Mike,

Har du lyckats fått hem en enhet ? Såg ditt inlägg om programmeringen ? Annars tänkte jag höra om fler vill ha enheter då jag skulle kunna beställa ett gäng och skicka mot faktura 10 dagar. Priset är något lägre än det rekommenderade 200 EURO + moms. Vad betalade du ?

Mvh

Jens

Nej jag har inte beställt något utan ville avvakta om vi kunde koordinera detta,
Om vi plockar detta via ett företag borde vi kunna få bra mycket bättre pris än 200 EURO eftersom det är deras rekommenderade konsumentpris.

/Mike

panterlo
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav panterlo » 07 mar 2009, 20:05

Sorry för mitt sena svar.

Jag kan beställa omgående (då jag även vill ha några). Priset är 30% rabatt på 200 EURO, dvs. 140 EURO + moms. Jag kan ta ansvar för att beställa via mitt aktiebolag och skicka de mot faktura för de som är intresserade (litar på att ni betalar ;-)).

För att täcka fraktkostnaden är 300 kr per beställning rimligt då jag sambeställer(samfrakt Spanien-Sverige + frakt hem till dig), jag tar hem dem till oss och skickar dem vidare med postpaket alt. företagetspaket.

Skicka mig address, antal, färg etc till jens@panterlo.com

Mvh

Jens

Återgå till "Zennio"