Merten System D tryckknappar som är lösa/lossnar

Frågor om Mertens produkter. http://www.merten.se.
simba
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Merten System D tryckknappar som är lösa/lossnar

Oläst inlägg av simba » 01 okt 2019, 19:17

Hej.

Jag har använt tryckknappar Merten System D med display i vårat hus och de har varit i drift i ca 10 år. Nu har ett par av enheter gått sönder så tillvida att plastbiten i mitten har lossnat (den som ska hålla fast papperslappen) och det gör att själva tryckknapparna är väldigt lösa och hänger snett.

Är det någon mer som har råkat ut för detta? Hur har ni löst det?

Känns ju som om 10 år är lite väl kort livslängd egentligen.

Om man ska byta knappar vad är bra alternativ just nu?
Behöver inte ha med inbyggd termostat, men display som visar temperatur är ju lite snyggt så klart.

/tobias
Senast redigerad av simba 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

fdandersson
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: Merten System D tryckknappar som är lösa/lossnar

Oläst inlägg av fdandersson » 05 okt 2019, 09:57

Hej
Jag har inget erfarenhet av den varianten, dock en merten system m på nedervåningen utan display, men bara kört med i ca 5 år och har funkat bra än så länge. Hade kanske dock önskat att den varit lite tightare generellt i passform om du förstår :)
Men tänkte dela med mig av vad vi valt till ovanvåningen som vi håller på att färdigställa.
Vi har valt att köra med denna tryckknappen från Jung i alla rum utom vardagsrummet: https://www.jung.de/en/901/products/tec ... n-modules/
Vilken jag tycker känns lite tightare i sin konstruktion. Vi har valt varianten med fyra knappar. Den har inbyggd tempgivare.
Det finns möjlighet att använda den till att höja och sänka temperaturen också, men vi har istället valt att göra det via en zennio z35 i vardagsrummet eller via homeassistant I mobilen.

Jung knappen finns i en mängd olika utförande med och utan display å olika färger och material. Vi valde en med aluminiumbeklädnad och sen beställde vi knapparna med tryck/gravering för att göra det tydligt(speciellt för barnens skull och gäster). Designen på hur gravering och så gör man via ett verktyg på Jungs sida.
Vi beställde sen allt via Voltus.de

Såhär blev det på ett av rummen Bild

Och denna i vardagsrummet(dock inte färdigprogrammerad än utan bara provat lite, å skyddsplasten är kvar :) )
Bild

Men ska tillägga att vi har inte börjat använda någon av dem än så vet inte hur de känns i längden.
Senast redigerad av fdandersson 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Skriv svar