10" IP Touch-Panel

Frågor om Mertens produkter. http://www.merten.se.
Användarvisningsbild
egl
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

10" IP Touch-Panel

Oläst inläggav egl » 18 mar 2009, 08:45

Hej jag har skaffat en IP Touch-Panel från Merten. Skapar denna tråd för att byta erfarenheter med fler som har eller tänkt införskaffa denna skärm. Panelen har operativsystem Widows CE installerat, och sett till minne eller övrig kapacitet är det ingen värsting. Priset med Rabat är ca 15 000inkl.moms. Vilket står sig bra mot konkurrerande skärmar. Har med tillhörande programvara TP Visu, börjat skapa de sidor jag vill skärmen ska visa default. Har för avsikt att presentera dem här, när jag kommit lite längre. Kan nämna att jag är en knx amatör, som precis börjat gräva i denna underbara värld.

MVH Erik

http://www.schneider-electric.se/katalog/fs_index.asp?f2=orderlist&FUNC=detail&GroupID=857&ProdID=11002&thisArrCount=0&maxArrCount=3

Schotte
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: 10" IP Touch-Panel

Oläst inläggav Schotte » 18 mar 2009, 19:55

Ta gärna lite screenshots på hur det ser ut på skärmen och lägg upp det här. :)

Leahcim
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Leahcim » 18 mar 2009, 21:41

Skriv gärna en recension om denna.

/Mike

Woodford
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Woodford » 24 apr 2009, 08:02

Det jag har märkt med denna display är att den är en aning slö.
Jag har valt att presentera sidorna som en hemsida, med menyknappar på vänster sida, och sidorna innehåller i sin tur presentationer samt knappar för belysnings styrningar.
Displayen är snygg och väldigt funktionell men en aning slö när man trycker på knapparna ligger det en fördröjning innan något händer vilket kan vara irriterande eftersom man inte ser att datorn jobbar.

Detta problem blir större ju mer bilder man använder.

Någon mer som har erfarenheter och eller fräcka funktioner att lägga på displayen?

Stefan
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Stefan » 24 apr 2009, 12:37

Hej,

Jag har använt denna display till ett halvstort KNX projekt (4 linjer och ca 160 deltagare). Bland de största nackdelarna som jag ser det är att det inte finns någon watchdog inbygd. Sedan skulle det varit trevligt med ett litet kraftfullare programmeringsverktyg. Det blir onödigt krångligt när man vill göra lite mer avancerade logiska funktioner. Däremot är det hyfsat lätt att snabbt bygga upp ett program med olika funktioner. De mesta funktioner man behöver finns också.

Användarvisningsbild
egl
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

10" IP Touch-Panel

Oläst inläggav egl » 25 apr 2009, 07:13

Har inte hunnit så långt som man hoppats med skärmen, men en bild kan jag bjuda på. Placeringen är i hallen, direkt man kommer in i huset. Den gör sig riktigt bra där :) Det är precis som ni skriver, stora bilder trögar ner skärmen direkt.

Jag återkommer med fler bilder på skapade miljöer (någon gång...)
MVH Erik

IP Panel.jpg
IP Panel

JonasHolm
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav JonasHolm » 10 jun 2009, 10:07

Vet ni vart man kan hitta en manual/installationsanvisning för IP Touch Panel?

Skulle vilja läsa på lite innan eventuellt köp, men det finns otroligt lite information om dessa produkter på nätet...

Vad behövs mer för att kunna styra utrustningen i huset än panelen?
Vad kräver den för anslutningar/strömmatning?

/Jonas

Stefan
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Stefan » 11 jun 2009, 06:04

JonasHolm skrev:Vet ni vart man kan hitta en manual/installationsanvisning för IP Touch Panel?

Skulle vilja läsa på lite innan eventuellt köp, men det finns otroligt lite information om dessa produkter på nätet...

Vad behövs mer för att kunna styra utrustningen i huset än panelen?
Vad kräver den för anslutningar/strömmatning?

/Jonas

På Merten hemsida http://www.merten.de/html/en/2080.html kan man ladda hem programmet TP-Visu innan och prova att göra ett program, där finns även en manual till TP-Visu. Enheten går på 24V, det finns ethernet anslutning som du använder för att föra över programmet från TP-Visu till Displayen samt om man köper till en bus anslutning. Inget annat behövs för att styra utrustningen.

//Stefan

Återgå till "Merten"