Införa stöd för Tapatalk?

Allmän information om forumet

Har du Tapatalk på din smartphone eller padda?

Ja, snälla aktivera stöd nu
12
48%
Nej, men kan tänka mig köpa
5
20%
Nej, vill inte lägga pengar på det heller
8
32%

Antal röster: 25

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Videonisse » 20 maj 2012, 21:39

TILL Forumadmin: Har ni funderat på att installera forumtillägget för Tapatalk? http://tapatalk.com/

Tapatalk är en forum app för smartphones och plattor som iPhone/iPad, Android, Blackberry (gratis) och Nokia (gratis). Tapatalk Forum App ger enkel och mobil forumåtkomst till alla forum som har aktiverat Tapatalk pluginen. T.ex. finns den aktiverad på tyska KNX-forumet, Byggahus.se och många fler. Med hjälp av Tapatalk kan jag aktivt medverka i många forum som tiden framför datorn inte skulle räcka till för.

Om ni inte känner till det så består Tapatalk av två delar; dels ett tillägg till själva forumet som admin för forumet installerar. Användarna installerar sedan i sin Android/Iphone en app (Tapatalk) och sen via den ansluta till detta forum (eller något av alla andra tusentals redan anslutna) forum. Gränssnittet är sjuuuukt smidigt och man får tillgång till massor av funktioner som är något jobbiga att komma åt när man surfar via sin smartphones webbläsare.

Tillägget till forumet är gratis, men om man som forumbesökare sen vill ha själva appen i sin mobil kostar den typ 22 kr på Market/Appstore.

Jag vet inte hur mycket ni har "customiserat" själva forumet, men vad jag förstår så är det ungefär 15 minuters arbeta att implementera tillägget till ett något sånär standard phpBB-forum.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Användarvisningsbild
Admin
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Re: Införa stöd för Tapatalk?

Oläst inläggav Admin » 31 maj 2012, 21:41

Jag tittar på detta.

/Admin
Senast redigerad av Admin 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Admin
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Re: Införa stöd för Tapatalk?

Oläst inläggav Admin » 31 maj 2012, 22:55

Prova om det fungerar.

/Admin

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Videonisse » 01 jun 2012, 08:15

Nice, fungerar!

Stort TACK! :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

anordvall
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Sv: Införa stöd för Tapatalk?

Oläst inläggav anordvall » 13 jul 2012, 21:06

Sweet :)

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Senast redigerad av anordvall 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Återgå till "Information"