Projektet borta

Diskussion om KNX standard
SimonB
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Projektet borta

Oläst inläggav SimonB » 15 dec 2015, 10:28

Tjenare.
Är ny här på forumet så vet ej om ja postar på rätt ställe, hoppas ni har överseende.

Det är så att jag har hållet på och byggt på ett projekt i ets5 ett tag nu. och igår laddade ja ner vissa bitar till Knx systemet och det gick fel fritt. Men när ja idag skulle gå in på ets5 och fixa lite så är projektet helt borta.. Hittar det varken på den här datorn eller på ets... Går det på något sett att föra över projektet från Knx till datorn eller är det hel kört o man får börjar på ruta ett ?

Tack på förhand!
Senast redigerad av SimonB 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

sx3
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Re: Projektet borta

Oläst inläggav sx3 » 16 dec 2015, 13:38

Nu har jag aldrig kört ETS-5, men vad jag fattat så är det inte databas baserat längre?
I tidigare ETS kunde man skifta mellan olika databaser och i varje databas kunde man ha fler projekt. Det är inget sånt som du råkat göra? (förutsatt att det är lika i ETS 5, dvs databaser)

Det går att rekonstruera en anläggning genom att "sniffa" på bussen, tyvärr följer inte gruppadressnamnen etc med, då dessa aldrig laddas in i en enhet så då får man ange dessa på nytt.
Jag vet inte vad som går fortast, att rekonstruera (kräver 3e parts program) eller att börja om från början.

Hur stort var projektet?
Senast redigerad av sx3 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Videonisse » 16 dec 2015, 15:09

Sök efter .knxprod på din hårddisk. Om du råkat arkivera projektet heter det ngt liknade kommer inte ihåg exakt vad. Kanske .knxarchive
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

SimonB
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav SimonB » 16 dec 2015, 17:35

Får kika lite på dom olika alternativen. Annars är det bara att sätta sig någon dag nu i mellandagarna och börja om! Va inte så stort som tur är. Men tack för svar och förslag!
/SB
Senast redigerad av SimonB 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Återgå till "Allmänt"