KNX LED drivrutiner vs DALI

Innehåller diskussioner om utformningen av ett KNX projekt.
Richard_Bladh
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

KNX LED drivrutiner vs DALI

Oläst inlägg av Richard_Bladh » 17 feb 2019, 09:20

Hej!

När jag surfar runt och kollar vilka drivers jag skall ha till mina LED-spottar (vill gärna ha ex. 60W drivers med flera spottar till en) så hittar jag sällan drivers som stödjer KNX out of the box. Däremot hittar jag ofta DALI drivers.

När man bygger ett KNX system från scratch som primärt bara skall styra belysning är det då normalt att använda DALI drivers eller försöker man att ha KNX drivers?

Och om man nu väljer DALI drivers (för att de är billigare och man behöver en jäkla massa, typ 30 st). Vad behöver man för få ihop ett komplett KNX system med TCP/IP stöd?

Mvh Richard
Senast redigerad av Richard_Bladh 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Joakim
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: KNX LED drivrutiner vs DALI

Oläst inlägg av Joakim » 19 feb 2019, 19:00

Det du söker är en dali gateway typ Hager TYA670D eller liknande klarar 32grupper eller 64 drivers. Tror att jag kan ha någon extra liggande om du är intresserad.
Senast redigerad av Joakim 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Richard_Bladh
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Re: KNX LED drivrutiner vs DALI

Oläst inlägg av Richard_Bladh » 22 feb 2019, 13:39

Hej Joakim!

Det kan nog tänkas vara intressant ja! Vad skall du ha för den? Du kan ju skicka PM...

Just nu har jag bara DALI-don och en Homey som kan prata med KNX via ett IP interface.
Skulle din produkt passa till följande produkter?

KNX strömförsörjning 160mA: ABB model: SV/S 30.160.1.1
KNX IP interface: Weinzierl 731 KNX/IP Interface

Saken är den att jag är egentligen inte ute efter ett KNX system med sensorer och aktorer utan är endast ute efter KNX för att Homey stödjer det via IP.
Helst av allt så skulle jag undvika programmeringen helt och hållet för KNX systemet men jag antar att det krävs ändå...

Så den dali-gateway:en som du har gör så att mina DALI don dyker upp i ETS5 programvaran?

Mvh Richard
Senast redigerad av Richard_Bladh 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Skriv svar