Ringklocka till KNX

Innehåller diskussioner om planeringen och genomförandet av ett KNX system.
trexen
Medlem
Medlem
Kontakt:

Ringklocka till KNX

Oläst inläggav trexen » 27 jan 2016, 10:38

Tja,
Tänkt på något sätt koppla ringklockan vid ytterdörren till mitt KNX el Binäringång, och jag tror att det är AC i min gamla klocka och det gillar nog inte Binäringången
Vill ju fortfarande att den ska ringa på vanliga sättet men att man tar ut en signal till KNX typ Binäraktorn 24VAC/DC.

Någon som kan tänkas gjort detta tidigare som kan komma med lite tips o råd, alt köpa nytt =)

Mitt cenario är att när någon ringer på dörren så ska en snapshot från min Kamera tas och displaya på IPAD och skickas samtidigt till 2 maillådor, samt ev SMS eller något annat meddelande till telefonen.
Denna logik gör jag i Gira HS.

//M
Senast redigerad av trexen 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Rikard Ågren
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: Ringklocka till KNX

Oläst inläggav Rikard Ågren » 27 jan 2016, 19:10

Satt senast i förrgår och funderade på om det fanns ringklockor att ansluta direkt på bussen men hittade inget just då

Elko har dock en 24V som man ju kan kombinera med en billig aktorpuck eller dylikt.
Senast redigerad av Rikard Ågren 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
El & styrteknik

Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: Ringklocka till KNX

Oläst inläggav Videonisse » 27 jan 2016, 19:51

Eltako har väl säkert ngt vanligt relä som kan drivas med AC och sedan dra din binäringång med DC.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.

Återgå till "Planering och genomförande"