Nybörjare på knx. hager easy

Innehåller diskussioner om att installera ett KNX-system
Tomharaldseger
Besökare
Besökare
Kontakt:

Nybörjare på knx. hager easy

Oläst inläggav Tomharaldseger » 20 okt 2017, 19:42

Hej på er, hoppas ni mår bra.

Håller på att renovera min lägenhet, en 2a på 57 kvadrat och jag tänker mig knx.
har jobbat som elinstallatör i många år och har intresserat mig av knx sedan plugget.

till mina funderingar.

1. är de någon här som har kört en anläggning på knx-easy varianten från hager och dessutom programmerat med deras programmeringsverktyg easy tool? hur är de? har provat programmera en gång men upplever att de går trögt i easytool applikationen, men de kanske är bristen på kunskap.
2. Om man vill ha en appstyrning, kan man och bör man använda sig av domovea servern då? vad blir skillnaden i programmeringen?
3. Finns de någonstans att läsa och lära sig mer om detta?
Senast redigerad av Tomharaldseger 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

jabel
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: Nybörjare på knx. hager easy

Oläst inläggav jabel » 22 okt 2017, 11:49

Hej!

Ett tips att be chefen (om du inte är egen) att få gå Hagers KNX Easy kurs. Den är helt gratis och är en heldag, går att boka via deras hemsida.
Annars är programmet väldigt enkelt och smidigt att hålla på med. Programmerade delar av en villa med den utan att ens ha sett programmet med hjälp av medföljande manual. Då har jag iofs hållt på lite med ETS innan.

Du kan nog bara använda dig av Domovean iochmed att det är baserat på enbart Hagerprodukter.
Bara att trycka på en knapp så exporteras hela installationen över till Domovean, grymt smidigt.

Mvh Mikael
Senast redigerad av jabel 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Friskt kopplat hälften brunnet.

Tomharaldseger
Besökare
Besökare
Kontakt:

Re: Nybörjare på knx. hager easy

Oläst inläggav Tomharaldseger » 22 okt 2017, 19:05

Tack för svar, sticker ner till malmö i början av november och går kursen!
Senast redigerad av Tomharaldseger 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.

Återgå till "Installation"