ABB

Frågor om ABB's produkter http://www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g ... /start.htm
G:son
Medlem
Medlem

ABB

Oläst inläggav G:son » 25 mar 2009, 16:34

Är det någon som arbetar med ABB:s KNX produkter. Kan bli bra nu när de har köpt Busch-Jeager.
Jag brukar gå in på följande länk.

http://www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g ... /start.htm

G:son :roll:
Roger Georgson
Applikationsingenjör KNX
ABB AB
Cewe-Control
Arnöleden 2
611 29 Nyköping
Phone: +46 155 295004
email: roger.georgson@se.abb.com

Användarvisningsbild
egl
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Re: ABB

Oläst inläggav egl » 25 mar 2009, 17:05

Jag fastnade för deras Busch-triton, 3-poliga med display. Bland de snyggare tryckknappar jag sett. Men det föll på priset, ville inte blanda olika fabrikat i huset. Så det var inte något alternativ att bara köpa någon enstaka från dem.

Bild

olko
Moderator
Moderator
Kontakt:

Oläst inläggav olko » 25 mar 2009, 20:00

Mycket snygg men den har sina begränsningar (gammal)
har en 3 knappars med display om intresse finnes typ grå silver

//Olov

Användarvisningsbild
Phiplex
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Phiplex » 08 apr 2009, 08:31

egl skrev:Jag fastnade för deras Busch-triton, 3-poliga med display. Bland de snyggare tryckknappar jag sett. Men det föll på priset, ville inte blanda olika fabrikat i huset. Så det var inte något alternativ att bara köpa någon enstaka från dem.

Bild

Nyfiken på vad som gör att du inte vill blanda olika fabrikat i ditt hus? Jag har för mig att man i marknadsföringen av KNX/EIB just trycker på att det är en standard som många leverantörer tillämpar och just därför är det bra. Dvs man riskerar inte några inlåsningseffekter hos en viss leverantör, och dessutom finns många som utvecklar många olika sorters prylar av olika slag (en enda leverantör kanske inte har alla sorters prylar man vill ha).

Vore intressant att höra vad som ligger bakom ditt beslut.

Användarvisningsbild
Phiplex
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav Phiplex » 08 apr 2009, 08:34

olko skrev:Mycket snygg men den har sina begränsningar (gammal)
har en 3 knappars med display om intresse finnes typ grå silver

//Olov

Ja, den är verkligen snygg - men jag blir lite oroad när du säger att den har begränsningar. Tacksam om du kan beskriva vilka problem du upptäckt, då jag har funderat på att skaffa denna.

Användarvisningsbild
egl
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav egl » 08 apr 2009, 09:59

Phiplex skrev: Nyfiken på vad som gör att du inte vill blanda olika fabrikat i ditt hus? Jag har för mig att man i marknadsföringen av KNX/EIB just trycker på att det är en standard som många leverantörer tillämpar och just därför är det bra. Dvs man riskerar inte några inlåsningseffekter hos en viss leverantör, och dessutom finns många som utvecklar många olika sorters prylar av olika slag (en enda leverantör kanske inte har alla sorters prylar man vill ha).

Vore intressant att höra vad som ligger bakom ditt beslut.

Vad gäller tryckknappar och övriga apparater i huset, vill jag inte blanda pga jag tycker det ser tråkigt ut med olika fabrikat och modeller runt om på väggarna. Att jag sedan enbart har Merten produkter i min central beror på priset och supporten jag fått från Schneider Electric. Håller annars med dig, största styrkan med KNX är att man kan blanda o ta som man vill.

Förövrigt vill jag att en elinstallation ska synas så lite som möjligt, jag har kört polarvit på alla apparater.

MVH Erik

Användarvisningsbild
egl
Senior Medlem
Senior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav egl » 21 jan 2010, 16:10

G:son skrev:Är det någon som arbetar med ABB:s KNX produkter. Kan bli bra nu när de har köpt Busch-Jeager.
Jag brukar gå in på följande länk.

http://www.knx-gebaeudesysteme.de/sto_g ... /start.htm

G:son :roll:

De har en motsvarande svensk sida som jag tror är tämligen ny:
http://www.installationsprodukter.se

Bra sida om man vill ha en produktöversikt. Dowloads mm görs bäst från tidigare länk G:son tipsade om.
/Erik

J-H
Medlem
Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav J-H » 21 jan 2010, 18:52

Hej

Snygg sida

//J-H

i-bus
Junior Medlem
Junior Medlem
Kontakt:

Oläst inläggav i-bus » 24 feb 2011, 14:48

Hej alla,
Det är en ny Triton generation på väg från ABB. Mycket modernare funktioner och inbyggd busskopplare så prisbilden blir också bättre. Håll utkik efter produktnytt på ABB:s hemsida http:www.abb.se/knx Den skall dyka upp i början av Mars. Det är mycket annat nytt på gång också under våren.
:mrgreen:
Senast redigerad av i-bus 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""

Återgå till "ABB"