Import av projekt misslyckas.

Hanterar frågor kring ETS programering
macze
Medlem
Medlem
Kontakt:

Import av projekt misslyckas.

Oläst inlägg av macze »

Hej! Nytt år, nya problem.

Försöker importera ett projekt som har en LCD display i systemet, modell gammal. MT701 heter den för referens.

Har efter mycket om och men hittat rätt programvara till den samt databas. Importerar projektet på nytt (Efter att ha försökt xx antal gånger lyckades jag på något vänster med någon databas men tog sedan bort xx projekt som låg som dubbletter och den fungerande åkte med, en gammal backup som jag provade med av någon anledning).

Efter detta lyckas jag inte importera projektet igen, har provat ALLA databaser jag hittar för aktuell version, testat rensa i katalogen efter varje nyinstallation, rensat programvaran för displayen vid varje försök.

Tillvägagångsättet enl följande;
Installera programvara för display som .exe.
Importera produkdatabasen för aktuell display i ovan nämnda mapp.
Importera projektet på nytt -> ETS startar ett extern program som sedan ger mig felmeddelande "Could not import file. Device ID xxxxxxx"
Sedan får jag välja en fil som slutar på .R, vilket jag inte har. Felmeddelande och import misslyckas.

Har testat med gamla backupen igen och med samma resultat.

Någon som har kloka råd till övers?

/M
Senast redigerad av macze 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: ""
Videonisse
Betrodd medlem
Betrodd medlem
Kontakt:

Re: Import av projekt misslyckas.

Oläst inlägg av Videonisse »

Skapa ett supportärende på KNX.org för ETS, de brukar vara bra på att hjälpa till om du skickar dem din projektfil.
Senast redigerad av Videonisse 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Bygger ut & renoverar villa från 1943, 8 rum+kök+2 WC/dusch. KNX i utbyggnaden, utökar när renoveringen fortskrider. Bel.plan från ljusdesigner för hela huset, ca 100 downlights totalt+övriga fasta armaturer+lamputtag. Styrning via Dali eller DMX.
macze
Medlem
Medlem
Kontakt:

Re: Import av projekt misslyckas.

Oläst inlägg av macze »

Super, skall prova detta. tack.
Senast redigerad av macze 01 jan 1970, 01:00, redigerad totalt 0 gånger.
Skriv svar